ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΚΕΣ κ' ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ
1- ΦΕΡΕΚΥΔΗΣ 600 π.Χ.
" Ζάς μεν και Χρόνος ήσαν αεί ..."
δηλαδή:
"Ο Ζάς (Ζευς) και ο Χρόνος υπήρχαν πάντοτε..."
------------------------------------------------------------------------------------------
2- ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ 384π.Χ. - 322 π.Χ.
" Του δε απείρου ούκ εστίν αρχή, αλλ' αυτό των άλλων είναι..."
δηλαδή:
"Το άπειρο δεν έχει αρχή . αλλά αυτό (το άπειρο) είναι αρχή των άλλων..."
------------------------------------------------------------------------------------------
3- ΞΕΝΟΦΑΝΗΣ 570 π.Χ-478 π.Χ
"...ώς ενός όντος των πάντων καλουμένων"
δηλαδή:
"αυτά που καλούμε 'τα πάντα' , είναι έργο του ενός"
----------------------------------------------------------------------------------------------
4- ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ 544 π.Χ. - 484 π.Χ.περίπου
"ουκ εμού ,αλλά του λόγου ακούσαντας ομολογείν σοφόν έστιν έν πάντα είναι"
δηλαδή:
"ακούγοντας όχι εμένα ,αλλά τον Λόγο είναι σοφό να ομολογείτε ότι τα πάντα είναι ΕΝΑ"
---------------------------------------------------------------------------------------------
5- ΣΤΟΒΑΙΟΣ 5 ος αιώνας μ.Χ.
"Τρέφονται γάρ πάντες οι΄ανθρώπειοι νόμοι υπό ενός του θείου"
δηλαδή:
" Όλοι οι ανθρώπινοι νόμοι τρέφονται από έναν νόμο, τον θείο νόμο".
----------------------------------------------------------------------------------------------
6- ΑΝΑΞΑΓΟΡΑΣ (500 – 428 π.Χ.)
"Νους έστιν ο διακοσμών τε και πάντων αίτιος"
δηλαδή:
"Ο Νους είναι αυτός που τα διακοσμεί όλα, και είναι η αιτία των πάντων"
------------------------------------------------------------------------------------------
7- ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ ( 544 π.Χ.- 484 π.Χ. περίπου)
"...πιθήκων ο κάλλιστος, αισχρός ανθρώπων γένει συμβάλειν
ανθρώπων ο σοφώτατος προς θεόν, πίθηκος φανείται
και σοφία και κάλλει και τις άλλοις πάσιν."
δηλαδεί:
...ο ωραιότερος πίθηκος είναι άσχημος, όταν συγκρίνεται με το γένος των ανθρώπων
ο σοφώτατος των ανθρώπων, απέναντι στον θεό, πίθηκος φαίνεται
και στη σοφία και στην ομορφιά και σε όλα τ'άλλα.